Friday 30 March 2018

7 Lagi Pembohongan Besar Pembangkang Racun Minda Rakyat



1. 40,000 warga Bangladesh dibawa masuk sebagai pengundi hantu

Dakwaan palsu pembangkang ketika Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13). Akibatnya, terdapat orang awam dituduh sebagai warga Bangladesh dipukul dan dimarahi semasa beratur untuk mengundi walaupun sebenarnya merupakan rakyat Malaysia.

2. Barisan Nasional (BN) memenangi PRU-13 hasil undi warga Bangladesh

Berita palsu ini telah dinafikan oleh Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh di Malaysia, A. K. M. Atiqur Rahman yang menyifatkan berita tersebut sebagai tidak berasas dan dibuat oleh golongan tidak berakal.

3. Kerajaan Persekutuan tutup paip air utama di Selangor

Dakwaan tindakan sabotaj oleh kerajaan Persekutuan terhadap bekalan air di Selangor tersebar ketika negeri tersebut mengalami gangguan bekalan air selama hampir seminggu baru-baru ini. Berita tersebut dinafikan Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air.

4. Dokumen Langkah Kajang untuk jatuhkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim

PKR dan Setiausaha Agungnya, Datuk Saifuddin Nasution menyatakan rasa kesal dan memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor itu kerana mengeluarkan satu laporan setebal 91 muka surat yang mengandungi pelbagai tuduhan terhadap Abdul Khalid.

5. Pertukaran kerajaan 16 September 2008

Bekas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam satu ceramah mendakwa telah mempunyai sejumlah wakil rakyat kerajaan yang akan melompat parti pada tarikh 16 September 2008 supaya pembangkang ketika itu dapat membentuk kerajaan baharu menggantikan kerajaan Barisan Nasional. Walau bagaimanapun, 16 September berlalu begitu sahaja tanpa ada mana-mana wakil rakyat yang lompat parti.

6. 'Blackout' semasa kiraan undi PRU-13

Dakwaan berlaku insiden padam lampu semasa proses kiraan undi di beberapa kawasan telah membawa beribu penyokong Pakatan Rakyat berhimpun di Stadium Kelana Jaya pada malam pengumuman keputusan PRU-13. Namun empat bulan selepas itu Pengarah Strategik Pilihan Raya DAP, Ong Kian Ming bersetuju dengan Pemantau Pilihan Raya Rakyat (Pemantau) bahawa tiada insiden padam lampu yang berlaku.

7. _Dr. Kamarul Zaman Yusoff 'terkucil' di hadapan Tun Mahathir

Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia (Mapan) Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Kamarul Zaman Yusof didakwa terkucil apabila berhadapan dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad dalam sebuah forum baru-baru ini. Dakwaan tersebut bagaimanapun dinafikan Kamarul yang mendakwa beliau masih mampu berhujah dan menyatakan pendiriannya terhadap Dr. Mahathir.

Sumber: http://klxpress.com.my/bahasa-melayu/21-politik/31479-14-pembohongan-besar-pembangkang-racun-minda-rakyat.html

Kenyataan oleh Equanimity (Cayman) Berhad Berkaitan dengan Pelucutan Kapal Equanimity


LONDON, 29 MAC 2018

Tindakan DOJ sedang dicabar di mahkamah Indonesia dan A.S. berpaksikan undang-undang kedua-dua buah negara. Plaintiff, yang merupakan empunya hak pemilik kapal, percaya bahawa DOJ dan pihak berkuasa Indonesia telah bertindak di luar batas peraturan undang-undang di negara masing-masing, serta pihak plaintiff telah mengajukan dokumen ke muka pengadilan kedua negara berkaitan kes ini.

DOJ telah melakukan penyiasatan kes berkenaan yang ditahan tahun lepas, dan sejak itu tidak mengambil langkah untuk membawa kes ke hadapan atau membuktikan bahawa apa-apa ketidakpatuhan telah berlaku. Walau bagaimanapun, sementara perintah mahkamah masih berkuatkuasa, DOJ cuba merampas kapal di Indonesia.

Pemfailan kes oleh DOJ baru-baru ini di California adalah cubaan untuk menggunakan hujah perbezaan dakwaan atas tingkah laku mereka yang menyalahi undang-undang di Indonesia. Seperti yang diajukan dalam pemfailan di Mahkamah oleh pihak plaintiff, tindakan yang dilakukan oleh DOJ secara drastik mengurangkan nilai kapal dan mendedahkan kapal serta anak kapalnya kepada bahaya di lautan. Ini seharusnya tidak perlu, kerana Pihak Plaintiff akan, dan tetap bersedia untuk menjual kapal itu sementara penagguhan siasatan kes oleh DOJ, dengan syarat jualan dilakukan di bawah keadaan pasaran yang mudah dapat dicapai yang akan mencerminkan nilai pasaran kapal yang sebenar dan menjana harga berpatutan. Pendekatan yang diambil oleh DOJ hanya akan menjatuhkan nilai kapal dengan mereka masih belum mengemukan apa-apa hak dibawah undang-undang untuk sebarang tuntutan.

DOJ tidak memohon kebenaran daripada plaintiff untuk menyita kapal tersebut, yang telah bersetuju memberi kerjasama terhadap DOJ dan Mahkamah AS, syarikat pengurusan kapal layar yang bertanggungjawab terhadap kapal itu atau, serta negara di mana kapal tersebut berada.. Walaupun mereka boleh sahaja menggunakan saluran ini pada bila-bila masa sahaja, DOJ sebaliknya memilih tindakan menyita yang sia-sia dan mahal serta tidak diakui di perairan Indonesia yang membahayakan nilai kapal itu.

Pada Rabu, pihak Plaintif, pemilik kapal, telah memfailkan jawapan balas bagi membetulkan kesalahan fakta dan kenyataan terhadap dakwaan Kerajaan. Bertentangan dengan pernyataan yang dibuat oleh pihak Kerajaan, lokasi kapal itu tidak pernah menjadi rahsia atau plaintiff tidak pernah mengambil apa-apa tindakan yang menjejaskan nilai kapal itu. Kerajaan tidak mengambil apa-apa langkah untuk membuktikan kes atau haknya untuk merampas kapal itu, dan tidak ada penemuan tentang sebarang salah laku. Pihak plaintif, sebagai pemilik kapal, berhasrat untuk terus melindungi hak dan harta mereka.


Nota:
Equanimity (Cayman) Limited is the legal owner of the vessel Equanimity and is the Claimant in the DOJ forfeiture actions.

Sumber: Equanimity (Cayman) Limited
http://www.prnewswire.co.uk/news-releases/statement-by-equanimity-cayman-limited-in-relation-to-the-forfeiture-of-the-equanimity-vessel-678287123.html

Wednesday 28 March 2018

KENAPA KITA PERLU PERSEMPADANAN SEMULA?


1. Persempadanan Semula dibuat untuk memastikan populasi rakyat dalam sesebuah kawasan parlimen adalah dalam jumlah yang mampu diuruskan oleh seseorang ahli parlimen.

2. SPR melaksanakan Persempadanan Semula kali ini kerana terdapat parlimen yang jumlah rakyatnya sudah mencecah sehingga 100,000 penduduk. Justeru itu, persempadanan semula dilaksanakan dengan niat memberikan rakyat hak diberi perkhidmatan sewajarnya oleh Ahlli Parlimen mereka.

3. Kebiasaannya, persempadanan semula dibuat setiap 8 tahun, tetapi kali terakhir SPR membuat persempadanan semula adalah pada tahun 2003.

4. Ada kalangan ahli-ahli parlimen (terutamanya di kalangan pembangkang) yang asyik sibuk berpolitik sehingga tidak ada masa berjumpa rakyat, kerana itu mereka tidak memahami kepentingan Persempadanan Semula.

5. Di parlimen wilayah-wilayah persekutuan yang tiada DUN, rakyat sememangnya bergantung kepada wakil rakyat sahaja sekiranya ada mereka mahu membuat aduan - namun, mujurlah penduduk-penduduk wilayah masih lagi boleh menyalurkan aduan mereka kepada pihak PBT.

6. Inilah tugas sebenar wakil rakyat yang pembangkang tidak faham - mereka menolak tanggungjawab mereka untuk rakyat kepada PBT,  semasa wakil rakyat Pembangkang sering kali lepas tangan dari masalah setempat.

7. Ahli Parlimen yang hanya sibuk berpolitik di media, dan tidak turun berjumpa sendiri dengan penduduk kawasan mereka pastinya tidak akan melihat persempadanan semula memberi sebarang manfaat kepada mereka.

Tuesday 27 March 2018

Cara pengundi hantu mengundi pada PRU 14 nanti?

1) Sebelum pengundian bermula, *setiap calon atau ejennya akan memeriksa peti undi,* yang akan dikunci dan direkod.

2) *Setiap ejen calon* diberi salinan nama dan  nombor kad pengenalan pengundi

3) *Setiap ejen calon* akan menyemak semula dan mengesahkan identiti setiap pengundi yang telah mengundi.

4) Selepas sesi undian ditutup, peti undi dikunci dengan pita keselamatan dengan diperhatikan oleh CALON ATAU WAKIL CALON, DENGAN DISAHKAN OLEH MEREKA untuk mengelakkan sebarang kertas undi daripada memasuki kotak.

5) Akan ada Penyata Kertas Perundingan (Borang 13) yang akan *DITANDATANGANI OLEH SETIAP CALON ATAU PERWAKILAN MEREKA* selepas semua kertas undi diambil kira.

6) Semasa proses pengiraan, kotak undi akan dibuka *di hadapan calon dan wakil mereka*

7) Setiap kertas undi diangkat untuk semua calon atau ejen mereka mengkaji semula sebelum menyusun.

*Bermula dari pagi, sewaktu para pengundi  berjalan masuk untuk mengundi, sehingga undi dikira, CALON  ATAU PERWAKILAN MEREKA AKAN SENTIASA BERADA DI SITU!*

Jadi, Jangan malukan diri sendiri dengan segala tuduhan yang tidak masuk akal!
Malulah!

Tuesday 20 March 2018

Aktivis DAP dedah perancangan parti untuk pecah perintah orang Melayu dan kuasai pentadbiran Negara!




Bekas aktivis DAP, Shen Yee Aun (SYA) menjelaskan bagaimana strategi licik DAP menguasai PKR dan PAS sebagai modus operandi untuk memecahkan undi Melayu/Islam di Malaysia.

Menurutnya, dengan perpecahan undi Melayu/Islam kepada UMNO, PAS, PKR dan parti Islam baharu, ia bakal menguntungkan DAP sebagai ‘King Maker’ politik di negara ini.

SYA adalah bekas Setiusaha DAP, Taman Gembira, Klang, Ketua Pemuda DAP Klang dan Setiausaha Pemuda DAP Kebangsaan.
Agenda DAP Menguasai PKR dan PAS

1. Lim Guan Eng tidak bersetuju dengan protes membebaskan Anwar Ibrahim ketika Anwar disabitkan secara sah dan benar bersalah oleh mahkamah. Keadaan ini melenyapkan perjuangan aura dan karisma Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum dan jambatan dalam Pakatan Pembangkang. Tiada sambutan dalam beberapa protes yang dianjurkan untuk menyokong Anwar Ibrahim.

2. DAP memberi sokongan penuh terhadap Wan Azizah dalam PKR untuk menjadi MB (Selangor) dalam pertembungan MB Selangor pada suatu ketika dahulu. Hal ini disebabkan Wan Azizah dilihat sebagai seorang individu yang mudah untuk dikawal. DAP tidak perlu lagi berhadapan dengan Anwar Ibrahim. Mereka hanya perlu berhadapan dengan seorang pemimpin patung yang lemah dan lembab.

3. Kekayaan, kekuatan dan pengaruh DAP semakin kuat selepas mereka menguasai negeri Pulau Pinang yang kaya selama 2 penggal. Kekuatan ini memberi banyak ruang dan peluang untuk mereka untuk meluaskan kuasa dan pengaruh mereka.

4. DAP sangat marah terhadap PAS dan Hadi Awang kerana mengagalkan rancangan mereka untuk meletakkan Wan Azizah sebagai MB Selangor. Tanpa PAS dan Hadi Awang, Azmin Ali tidak akan sesekali menjadi MB Selangor. Peliknya, Azmin Ali tidak mengenang budi PAS dan ibaratkan kacang lupakan kulit apabila tidak berani berhadapan dengan DAP untuk memberi sokongan kepada Hadi Awang dan PAS yang suatu ketika dahulu menjadi kunci utama beliau menjadi MB. Keadaan ini hanya menandakan DAP begitu kuat sehingga Azmin Ali yang hebat juga tidak berani berhadapan dengan mereka.

5. Menurut Ketua Pemuda PAS Kuantan DAP telah memberi dana sokongan sebanyak RM 1.5 juta setahun kepada PASMA untuk memecahbelahkan PAS. Perjudian politik DAP adalah sekirannya PASMA mampu menggulingkan kesemua ulama dalam PAS maka DAP akan mampu menguasai parti PAS. Malangnya, rancangan DAP tidak kesampaian apabila kesemua mereka yang ditaja oleh DAP disingkirkan dalam pemilihan PAS yang terbaharu.

6. Namun begitu, LGE dan DAP bukanlah calang – calang orang. Mereka sudah menyedari bahawa perjudian ini bukanlah merupakan satu perjudian yang mudah. Oleh itu, semasa kempen dan pemilihan PAS, LGE dan DAP sengaja menyerang Hadi Awang dan kepimpinan ulama dalam PAS. Hal ini disebabkan Lim Guan Eng (LGE) dan DAP sememangnya mahu kesemua pemimpin dan kumpulan yang ditaja oleh mereka ditewaskan dalam pemilihan tersebut. Serangan terhadap ulama hanya akan menyatukan ahli PAS untuk menyingkirkan pemimpin – pemimpin tajaan DAP.

7. Mengapa DAP/LGE mahu mereka disingkirkan ? Keadaan ini akan memberi peluang untuk mereka untuk menamatkan kerjasaman dengan PAS dan menyingkirkan PAS daripada Pakatan pembangkang. Seterusnya , individu dan kumpulan yang ditaja oleh mereka akan terus disuntik dana untuk menubuhkan parti dan blok politik baharu untuk menjadi rakan komponen mereka. Dengan ini, DAP akan dapat menguasai dan mengawal kepimpinan Melayu dalam Pakatan Pembangkang.

8. Sekirannya Pembangkang berjaya merampas Putrajaya dan calon Perdana Menteri Melayu daripada Pakatan tersebut juga adalah alat kawalan dan boneka DAP. Dengan ini DAP akan menjadi lebih berkuasa seperti mana pihak Yahudi menguasai kesemua Presiden Amerika Syarikat.

9. Keadaan ini juga membuka ruang untuk memecahbelahkan undi masyarakat Melayu. Sekirannya terhadap parti politik Melayu/Islam baharu dalam Pakatan Rakyat maka kebarangkalian untuk pertembungan 3 pihak akan berlaku ( PAS VS UMNO VS Parti Baharu Melayu/Islam Pembangkang ). Keadaan ini akan memberi kelebihan lebih kepada DAP untuk terus memenangi kerusi terbanyak dan selepas ini mungkin lebih banyak dalam pakatan pembangkang mereka.

Thursday 1 March 2018

GAJI MB AKAN DITURUNKAN JIKA BN AMBILALIH SELANGOR


KUALA LUMPUR, 1 Mac 2018
Pegawai Khas PM, Isham Jalil berkata, “Kenaikan cukai rumah dan hartanah di Selangor dan Pulau Pinang yang tinggi adalah untuk menampung perbelanjaan politik ahli politik PKR dan DAP di negeri-negeri tersebut. Akibatnya rakyat ditekan untuk bayar cukai hartanah serta harga rumah yang melambung tinggi di Selangor dan Pulau Pinang akibat kautan cukai negeri yang tinggi ini.”

“Mengikut data kes SPRM, terdapat peningkatan kes-kes rasuah di negeri Selangor dan Pulau Pinang sejak 10 tahun kebelakangan ini sejajar dengan peningkatan hasil cukai dan perbelanjaan kerajaan negeri.”

Tambahnya lagi, “Apabila kerajaan Pakatan naikkan cukai rumah dan hartanah dengan mendadak, mereka juga telah naikkan gaji dan elaun mereka sendiri sehingga gaji MB Selangor kini lebih tinggi dari gaji PM.”

“Saya tidak faham bagaimana MB Selangor boleh naikkan gajinya sendiri sedangkan masalah-masalah asas seperti masalah air, sampah sarap dan perumahan mampu milik masih belum diselesaikan. Saya rasa kita kena turunkan gaji MB Selangor, sekurang-kurangnya sehingga masalah-masalah asas ini diselesaikan.”

“Jika BN memerintah, saya akan sarankan supaya gaji MB diturunkan semula kepada yang sepatutnya supaya tak ambil banyak dari wang rakyat. Elaun penjawat awam di Selangor mungkin boleh dinaikkan, namun gaji MB perlu diturunkan ke paras yang lebih munasabah. Kita mahu berkhidmat untuk rakyat, bukannya untuk kayakan diri sendiri.”

Isham berkata ketika ditemubual oleh portal berita KL Express di Kuala Lumpur pagi ini.

Fakta Sebenar Kapal Jho Low dirampas

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1792073947477885&id=100000258912758



Sebenarnya ia adalah suatu perkembangan positif. Biarlah proses perundangan dipercepatkan supaya terbukti kebenaran di pihak siapa.

Kita hanya tahu serba sedikit menerusi laporan media terutama laporan Sarawak Report yang kita tahu sejak awal lagi seolah telah memberi gambaran bahawa DS Najib adalah dalangnya walhal saman DOJ tersebut tidak menamakan DS Najib dan  sehingga timbulnya isu kapal layar Jho Lo dirampas ini ianya bukti jelas bahawa semuanya masih dalam siasatan dan sehingga sekarang tiada keputusan mahkamah diputuskan berkaitan penglibatan individu-individu yang dinamakan dalam saman tersebut termasuk Jho Lo.

Pada Ogos 2017, pihak Red Granite sendiri mahu mempercepatkan proses undang-undang bagi membersihkan nama dan mempersoal tindakan DOJ menangguhkan tindakan sivil mereka.

"Red Granite Pictures Inc has joined other parties in questioning the move of the United States Department of Justice (DoJ) to put on hold civil forfeiture lawsuits against assets purchased with funds allegedly embezzled from 1MDB."

"In the event that a negotiated resolution is not imminent, however, Red Granite has a strong interest in clearing its name promptly,” the company stated in a brief opposing the delay, according to the showbiz industry publication.

Isu yang sering dimainkan oleh media pro pembangkang seperti Sarawak Report, Malaysiakini dan Malaysian Insight khususnya ialah kapal layar mewah bernilai AS$260 juta milik Jho Low itu didakwa diperoleh menggunakan wang 1MDB yang dikaitkan dengan pengubahan wang haram. Biarlah DOJ siasat berasaskan kepada laporan Sarawak Report tersebut dan tunggu akan 'kebenaran' laporan Sarawak Report.

Bagaimanapun 1MDB sejak awal dan konsisten sehingga sekarang berulang kali menyatakan bahawa tiada wang 1MDB yang hilang. Oleh itu, jika satu hari nanti DOJ mahu memulangkan semula 'wang' tersebut sebagaimana yang sering dinyatakan oleh mereka , 1MDB tidak boleh menerimanya kerana tiada wang mereka yang hilang.

Hanya International Petroleum Investment Company (IPIC) syarikat milik kerajaan Abu Dhabi yang mendakwa bahawa wang mereka hilang. Maka sepatutnya ia adalah siasatan berkaitan IPIC, yang secara khususnya terarah kepada Khadem Al Qubaishi yang pada ketika itu merupakan Pengarah Urusan IPIC  yang turut memegang jawatan Pengerusi Aabar Investments dan Ketua Pegawai Eksekutif Aabar, Mohamed Badaway Al Husseiny yang turut dinamakan dalam saman DOJ.

Lebih menarik 1MDB dan IPIC telah pun mencapai persetujuan penyelesaian dan 1MDB setakat ini telah pun melaksanakan obligasinya dalam memenuhi terma dan syarat perjanjian persetujuan tersebut.

Bertambah menarik sehingga sekarang pihak 1MDB mahupun presidennya, Arul Kanda tidak pernah dipanggil atau dihubungi DOJ untuk memberi sebarang kenyataan walhal tuduhan tersebut menyatakan bahawa 1MDB adalah mangsa yang telah kehilangan wang.

Apa yang perlu difahamkan DOJ bertindak kerana kononnya aktiviti jenayah tersebut berlaku di Amerika Syarikat, yang melibatkan wang AS , bank AS dan hartanah di AS.

Jadi, tiada ada yang pelik tentang perkembangan terbaru ini kerana sebelum ini dilaporkan sebahagian aset lain turut dirampas dalam tuntutan DOJ termasuk lukisan Picasso yang diberikan kepada pelakon Hollywood Leonardo DiCaprio dan hak terhadap dua filem.

Pada Jun 2017 Mahathir sendiri berkata:

"..Jadi Amerika berhak bertindak. Ini jenayah di Amerika bukan jenayah di Malaysia.”

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/08/30/red-granite-opposes-delay-in-doj-suits-over-1mdb-linked-assets/

https://m.malaysiakini.com/news/413821

https://www.themalaysianinsight.com/s/2044/

https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/5269/